Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sestra v průběhu časů a její společenské a profesní postavení
ŘEZNÍČKOVÁ, Pavlína
Profese sestry se již od pradávna formuje a stále tento proces pokračuje. Nejprve existovala laická péče, dále charitativní péče a následně se z péče charitativní transformovala organizovaná léčebná péče. Kvalita ošetřovatelské péče se zvyšovala s narůstajícími odbornými poznatky těch, kteří ošetřovatelskou péči poskytovali. Historický vývoj slouží k pochopení a vytyčení dominantních faktorů vývoje sesterské profese. Profese sestry stále nabývá na důležitosti a s tím je spojené neustálé zvyšování kvalifikace. Pro zpracování bakalářské práce byly stanoveny tři cíle: 1) Analyzovat dostupnou literaturu týkající se sestry v průběhu časů a jejího společenského a profesního postavení. 2) Zmapovat sestru v průběhu časů a její společenské a profesní postavení. 3) Vytvořit informační materiál týkající se sestry v průběhu časů a jejího společenského a profesního postavení. Bakalářská práce je koncipována jako teoretická práce. Zpracována byla tedy metodou sekundární analýzy dat. Bylo zapotřebí prozkoumat nespočet odborné literatury, kvalifikačních prací, odborných textů a databází na internetu. A to v českém i anglickém jazyce. Výstupem práce a také jejím přínosem je informační materiál, který je určen pro odbornou i laickou veřejnost. Práce objasňuje vývoj sesterského povolání a společenský status nejenom v českých zemích.
Florence Nightingale versus sestra 21. století
SKOPCOVÁ, Tereza
Bakalářská práce s názvem Florence Nightingale versus sestra 21. století, je zpracována ryze na teoretickém základě. Má informační charakter, jehož cílem je logická a srozumitelná interpretace Florence Nightingalové a sestry 21. století. Nezaměřili jsme se striktně na nejvýznamnější postavu ošetřovatelských dějin, ale na vývoj sesterské profese od středověku po současnost, na postavení žen ve společnosti ve vybraných obdobích i na modifikaci morálních hodnot a předpokladů, ve kterých se sestry napříč stoletími odlišují. K získání veškerých informací bylo zapotřebí prostudování nemalého množství odborných českých i zahraničních bibliografických zdrojů. Pracovala jsem s odbornými periodiky, jako je univerzitní časopis Kontakt, dále časopisy Sestra a Florence. Při zpracování své práce, jsem také vycházela z informací, získaných prostřednictvím odborných zahraničních databází PubMed, Scopus a EBSCO. Tato bakalářská práce by měla sloužit k objasnění problematiky vývoje sesterského povolání. Měla by být srozumitelná laické veřejnosti a měla by pro ni vytvořit reálný pohled na sestry v historie a nového milénia. Také je určena budoucím sestrám, nejen k uvědomění si historických mezníků ošetřovatelství, ale i jako učební pomůcka k předmětu teorie ošetřovatelství. Každá vzdělaná sestra se měla orientovat v historii své profese, aby ocenila snahu všech známých i neznámých postav dějin ošetřovatelství. Práce udává ucelený obraz o vývoji sesterského povolání v průběhu tisíciletí. Snažili jsme se ukázat, že vývoj ošetřovatelství, zvláště sesterské profese, byl determinován zejména postavením žen ve společnosti a morálními hodnotami dané společnosti.
Teambuilding v ošetřovatelství
PÍŽOVÁ, Markéta
Tato práce se zabývá teambuildingem v souvislosti s managementem změn v klinické a manažerské praxi. Řídícími pracovníky v ošetřovatelství jsou sestry manažerky, nositelky změn v kvalitě ošetřovatelské péče. Kurzy teambuildingu jsou součástí vzdělávacích programů pro rozvoj manažerských dovedností sester. Teambuildingem rozumíme jednak týmové vzdělávání či tvorbu týmu anebo trénink zaměřený na podporu vzájemné důvěry a týmové spolupráce. Pro zpracování empirické části práce byla zvolena kombinace metody kvalitativního a kvantitativního výzkumného šetření. Cílem kvalitativní části bylo zjistit využití kurzů v praxi a přínos kurzu pro zdravotnický tým. Data byla sbírána metodou polostrukturovaného rozhovoru se šesti respondentkami, které se kurzu teambuildingu zúčastnily. Na základě těchto rozhovorů byly stanoveny tři hypotézy, které sloužily jako podklad pro druhou fázi šetření kvantitativní metodou. Cílem kvantitativního šetření bylo zmapovat povědomí sester manažerek o možnostech týmového vzdělávání, zjistit zájem řadových sester o kurzy a odhalit překážky pro realizaci kurzů teambuildingu ve zdravotnických zařízeních. Dotazníkovým šetřením pro řadové sestry a pro sestry manažerky, jsme došli ke stanoveným cílům. Hypotéza o informovanosti sester manažerek o kurzech nebyla nepotvrzena. Druhá hypotéza o zájmu řadových sester o teambuildingové kurzy rovněž nebyla potvrzena. Nedostatek financí byl sestrami označen jako nejčastější překážka pro realizaci kurzu. Během shromažďování podkladů pro výzkumné šetření z oblasti managementu v ošetřovatelství byl shledán nedostatek v publikační činnosti sester manažerek. Během rozhovorů se sestrami manažerkami byly získány zajímavé informace. Publikování zkušeností s vedením ošetřovatelských týmů a týmovou spoluprácí by se stalo přínosem a inspirací pro ostatní sestry v praxi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.